צעירים משיחיים, יהודים וערבים, מתאחדים באלבום הלל חדש

אלבום חדש של שירי הלל בערבית ובעברית שהוקלט בירושלים הוא דוגמה לפיוס ולאחדות אמיתית. האלבום גם נותן ביטוי למספר ההולך וגדל של מדריכי הלל מקומיים ברחבי הארץ.

מאחורי האלבום "קול קורא" עומדים צעירים יהודים וערבים, מדריכי הלל וכותבי שירים השואפים להביא באמצעות המוזיקה שלהם לאחדות גדולה יותר.

האלבום הופק על ידי טל בת׳אני רוזנפלד בהשראת כנס ההלל השנתי בעברית וערבית של "סוכת הלל" לצעירים ישראלים ופלסטינים.

"האלבום הזה הוא קריאה לדור של היום בארץ לחפש את אלוהים ולהכין את הדרך לבואה של מלכות האלוהים", אמרה רוזנפלד לצוות קהילה ניוז. "זהו דור שמכריז כעת יחד 'פנו דרך לאדוני!' ".

באלבום מיקס של שירים מקוריים ושירים קלאסיים בעברית וערבית. מדריכי הלל וכותבי שירים ובהם נערה ערבייה מנצרת ובחור ישראלי שזה עתה סיים את שירותו הצבאי הם שילוב יוצא מן הכלל.

"אין ספק שבכנסים שלנו יש יותר מפיוס" אמר ריק רידינגס אשר יחד עם אשתו פטי ייסד את "סוכת הלל" בירושלים, מרכז לתפילה והלל בכל שעות היממה. "יש המשכיות למערכות היחסים בין צעירים יהודים וערבים".

רידינגס אומר שהאלבום בא בהשראת הכנס "אליו", כנס שמקבץ במשך כמה ימים צעירים מכל הארץ להלל ולזמן קדוש בפני אלוהים.

"ככל שהיה יותר הלל בעברית והלל בערבית, כך התפתח הרצון לבלות זמן הלל משותף בשתי השפות יחד", אמר רידינגס. "התגובה הייתה כזו שאנשים התרגשו ממש להיות יחדיו ברובד עמוק יותר. וכך נולד הרעיון להפיק אלבום המשלב הלל בעברית וערבית".

רוזנפלד שהובילה את הפרויקט אמרה שבנוסף לחשיבות של השירים בעברית וערבית, האלבום מייצג גם אחדות של דורות שבא לידי ביטוי בשילוב שירים של דור חדש של המוזיקאים עם שירים ישנים בעברית, אשר חלקם נכתבו על ידי חלוצי ההלל המשיחי בארץ.

ואכן, "סוכת הלל" סייעה בגידול דור חדש של מדריכי הלל. ילדים שפעם השתתפו במפגשי הלל שהונחו על ידי בני נוער ב"סוכת הלל" הפכו למדריכי הלל בקהילותיהם ובמקומות אחרים בארץ.

"קול קורא" הוקלט לא רחוק מ"סוכת הלל" באולפן הקלטות בגיא בן הינום בירושלים, המקום שבו הוקרבו בעבר ילדים למולך.

תהליך ההקלטה היה עדות בפני עצמה. צוות האולפן, המנוהל על ידי העירייה, שאל איך כל אחד מהמוזיקאים התחיל להאמין בישוע. הטכנאי, יהודי דתי, וכל שאר העובדים החילוניים והדתיים התפעלו מהפרויקט ו"נדהמו מכך שיהודים, ערבים ואחרים מחו"ל עובדים יחדיו", אמרה רוזנפלד. "שרנו במלוא המרץ במהלך ההקלטות כאילו זו הייתה הקלטה בזמן הלל", היא סיפרה.

רוזנפלד אמרה שיש שתי מטרות לרצון שלה לעבוד עם כותבי השירים והמוזיקאים הצעירים האלה. "אחת היא לעודד כותבי שירים צעירים ומדריכי הלל לצאת עם שירים חדשים בסגנונות המאפיינים את תרבותם ולהתחבר למוזיקה הזו", אמרה. "המטרה השנייה היא להביא לפיוס. צעירים יהודים וערבים נאספים יחד לתפילה עבור העם שלהם וקוראים בקול יחדיו לשובו של ישוע".

רוזנפלד מארגנת כנס הלל שנתי בשם "הדור הבא" להכשרת מוזיקאים מהארץ ומספקת להם הזדמנות להתנסות באופן מעשי בהדרכת הלל ותפילה ובכתיבת שירים. הם לומדים לעשות זאת בעצמם, אמרה.

"אנחנו רק מציידים, מכשירים ומעודדים, אבל הם מובילים את זמן התפילה וההלל בעצמם," אמרה. "מטרת הכנסים היא לאפשר להם לפתח את כישרונם".

מדריכי ההלל וכותבי השירים של "קול קורא" הם כיום הצעירים שמלמדים ומדריכים את בני הנוער בכנסים. נערה אחת אמרה שלפני שהיא הגיעה לכנס, היא לא גילתה עניין בקריאה בכתבי הקודש. "עכשיו אני לא יכולה לשים את התנ"ך שלי בצד", אמרה.

כנס ההלל השנה הכשיר כ-100 מוזיקאים צעירים מקהילות של מאמינים ישראלים ופלסטינים עם מדריכים בעברית ובערבית. כותבי שירים, אפילו צעירים יותר מאלו שכתבו לפרויקט "קול קורא", התגלו בכנס הזה והשירים שלהם מוקלטים עכשיו.

כנסי "הדור הבא" נערכים ב"סוכת הלל", ועל פי האתר באינטרנט של "הדור הבא", הכנס נועד לעודד ולהדריך בני נוער, דוברי עברית וערבית, שרוצים לפתח את עצמם כמהללים, זמרים, מוזיקאים, טכנאי סאונד, כותבי שירים, מדרכי הלל ולוחמי תפילה. ללוגו של "הדור הבא" שבו אוחזת יד אחת ביד אחרת יש משמעות סמלית.

"זוהי מערכת יחסים שאנחנו מעניקים לדור הבא, בין אם אנחנו בני 80 או 40 או בני 16. אנחנו מעניקים לדור הבא: עידוד בין-דורי", הסבירה רוזנפלד. "אלוהים רואה את היופי שיש בדורות שעובדים יחדיו".

סגנון המוזיקה באלבום נחשב לפופ מזרחי או למוזיקה מזרח תיכונית מודרנית. את האלבום ניתן לרכוש בחנויות הספרים המשיחיות והנוצריות ברחבי הארץ או באינטרנט באתר של "הדור הבא" או ב- iTunes ובספוטיפיי.

בימים אלה כבר עובדים על האלבום השני.