מלכת יופי משיחית…?

כששמעתי לראשונה שיש נציגה ישראלית משיחית בתחרות יופי בינלאומית Miss Glamorous הרמתי גבה… בדיעבד אף הסתבר לי שאני מכירה את נטע מילר באופן אישי. משהו בתדמית של נטע שציירתי לי בראש לא התיישב לי עם עולם הזוהר. הסתקרנתי מאוד לראיין את נטע.

קצת רקע אישי. נטע, בת 33, נשואה עם שלושה ילדים, גרה בקרית ים ומשתייכת לקהילה מקומית. נטע גדלה במשפחה של מאמינים ותמיד הייתה פעילה בשירות בקהילה. התחרות שבה השתתפה נטע התקיימה בבלגיה בחודש יולי השנה.

  • מה הניע אותך להשתתף בתחרות יופי ואיך הגעת אליה?

נציגה של תחרות יופי Miss Glamorous במפתיע פנתה אליי דרך רשת חברתית. בחיפושיהם אחר מועמדות מכל מדינה בעולם הגיעו לפרופיל שלי שהתאים להם מבחינת הקריטריונים של התחרות המסוימת הזאת המיועדת לנשים בגילאי 25-45. אף פעם לא התעניינתי בתחרויות יופי לפני כן, והייתה לי גישה שלישית לכל הנושא. אבל בתקופה האחרונה עברתי איזשהו משבר בעקבות פטירתה של אימי, והרפתקה מן הסוג הזה הייתה נראית לי כדבר שיכול לעזור לי להשתקם. אך זו לא הסיבה היחידה. בתור אימא במשרה מלאה שמקדישה את כל זמנה למשפחה ונמצאת הרבה בבית, חברתי אל מיני קבוצות של אימהות ברשתות החברתיות כדי לנהל אלו שהם חיי חברה. מהר מאוד הבנתי שהעובדה שאני עקרת בית מתקבלת בעוינות אצל נשים אחרות הנמצאות בסטטוס שלי. קיבלתי הרבה תגובות ביקורתיות שאני אישה נחותה, שאני מקריבה את חיי, שאני לא דואגת לעצמי, שהילדים צריכים לראות אימא מאושרת שמגשימה את עצמה. חשבתי שתחרות יופי זו הזדמנות שלי לקדם את הרעיון שעקרת בית היא לא בהכרח אישה מוזנחת, אלא שווה לכל הנשים האחרות.

  • מהו יופי בעינייך ומה יש בך שהפך אותך למועמדת לזכות בכתר של "מלכת הזוהר"?

תמיד אמרו לי שאני מיוחדת. לא בהכרח יפה, יש הרבה יפות. אבל אני מאמינה18700665_163784577491670_7654319092405311661_o שיש בי משהו שזוהר מבפנים החוצה, וזו האמונה. אנשים בעולם מגדירים את זה כיופי פנימי, אבל אני יודעת שזה היופי של אלוהים ששוכן בכל אדם מאמין. אדם מאמין מפגין רוגע , בטחון, שלווה פנימית, יש משהו בטוח ועמוק במבט שלו. גם התמימות והטוהר הם יופי בעיניי. אני שמרתי את עצמי לבעלי, ואין לי מה להתבייש בכך. אני חושבת שכשאנחנו לא מתביישים בתום שלנו, האנשים מעריכים את זה.

  • האם במהלך התחרות סיפרת למארגנים או למראיינים שאת מאמינה משיחית?

נתבקשתי מראש לא לציין את העובדה שאני משיחית, כי אני מייצגת את ישראל וזה יכול רק להזיק לי. ביקשו ממני לשמור זאת בסוד עד שאעבור את כל השלבים ואגיע לתחרות. הרגשתי לא טוב עם זה. ביום הראשון כשהגענו לתחרות ועשינו סבב היכרויות, נציגת ארה"ב שהייתה גם בת של רועה קהילה, נתנה עדות מול כולם כיצד היא הגיעה לתחרות בעקבות חזון, ושהיא כאן כדי לקדם את האמונה. היא גם זכתה במקום הראשון בתחרות הזאת. אחרי ששמעתי את עדותה, התביישתי שהסתרתי את האמונה ומאותו יום התחלתי לספר שאני מאמינה.

  • איך הייתה החוויה לייצג את ישראל?

קצת חששתי מהיחס שאקבל, אבל הייתה התעניינות רבה וקיבלו אותי מאוד יפה. שאלו אותי על תהליך השלום ועל היחסים שלנו עם שכנינו הערבים. בנאום שלי מול השופטים אמרתי שאני רוצה לפעול למען השלום. לצערי, ההשתתפות שלי באירוע בינלאומי כנציגת מדינת ישראל לא קיבל סיקור ראוי במדיה המקומית בארץ. בעיקרון, תחרויות יופי בארץ אינן פופולריות כל-כך, ותחרות יופי לאימהות אין בכלל. זה תחום חלש אצלנו.

  • איזה מסר היית רוצה להעביר בהזדמנות זו לבנות הצעירות (ולא רק) שנמצאות תחת לחץ מתמיד להתאים סטנדרטים של יופי שהעולם מציב? האם היית ממליצה לנשים אחרות להשתתף בתחרות יופי?

אני לא ממליצה לבנות או לנשים מאמינות להיכנס לתחום הזה בכלל. זו ביצה שאליה נשאבות נשים רבות ומאבדות את עצמן ברדיפה אחר קריטריונים לא מציאותיים. וזו רדיפה שאין לה סוף, לעולם לא מגיעים לסיפוק ותמיד יש יפות יותר, רזות יותר ומצליחות יותר. האישה המאמינה פשוט לא מתאימה ושונה מדיי בסגנון החיים שלה כדי להתחרות עם נשים אחרות שמנוסות בכל מיני דברים שאנחנו שומרות את עצמינו מפניהם.

כשנכנסתי לחוויה הזאת הייתי במצב רוחני לא טוב. הקהילה המשיחית לא תמכה בי בהחלטה הזאת, וטוב שכך, אחרת מצבנו כמאמינים היה מעורר דאגה. לא ציפיתי לתמיכה ולא ביקשתי תמיכה, כי הרגשתי שזה נוגד את העקרונות המשיחיים. והיום, לאחר החוויה שעברתי, אני יכולה רק לייעץ לנשים מאמינות אחרות – צעירות או בוגרות, נשואות ולא נשואות, שלא להיכנס לתחום הזה. זה לא המקום למאמינות להיות בו.

הריאיון עם נטע הפתיע אותי, בעיקר הערכתי את האומץ שלה להסתכל אחורה ולבקר את החוויה שעברה באופן רוחני, להודות בשיקול דעת מוטעה ולחלק את מחשבותיה ומסקנותיה מהחוויה עם הקהל הרחב.

בתום הריאיון לא יכולתי שלא להיזכר בפסוקים 3 ו-4 של האיגרת הראשונה אל פטרוס:

"וּפְאֵרְכֶן אַל יְהֵא פְּאֵר חִיצוֹנִי שֶׁל מַחְלְפוֹת שֵׂעָר וַעֲדִי זָהָב וּבְגָדִים, אֶלָּא הָאָדָם אֲשֶׁר בְּסֵתֶר הַלֵּב, הַפְּאֵר הַבִּלְתִּי נִשְׁחָת שֶׁל רוּחַ עֲנָוָה וּשְׁקֵטָה אֲשֶׁר יְקָרָה הִיא מְאֹד בְּעֵינֵי אֱלֹהִים".